FORMULA 1: H ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΑΡΧΙΖΕΙ


Η αυλαία της Formula 1 για το 2015 ανοίγει με τον αγώνα της Αυστραλίας την ερχόμενη Κυριακή. Η πίστα εκεί είναι μια κατά το ήμισυ μόνιμη εγκατάσταση, στο Άλμπερτ Παρκ της Μελβούρνης για την οποία επιλέχθηκαν η μέση και η μαλακή γόμα των ελαστικών P Zero. Η επιφάνεια γλιστράει, έχει χαμηλή πρόσφυση απαιτεί υψηλή κάθετη δύναμη και υπάρχουν σημεία βίαιου φρεναρίσματος: Όλα αυτά αυξάνουν το φόρτο εργασίας των ελαστικών. Το Αυστραλιανό Grand Prix διοργανώνεται στο Άλμπερτ Παρκ της Μελβούρνης από το 1996, πιο πριν διεξάγονταν στην Αδελαΐδα. Καθώς είναι κατά το ήμισυ μόνιμη πίστα, η αγωνιστική γραμμή πολλές φορές δεν είναι στρωμένη με ελαστικό. Κατά συνέπεια είναι ακάθαρτη και γλιστερή ειδικά στο ξεκίνημα του Σαββατοκύριακου. Αυτό αυξάνει το σπινάρισμα και οδηγεί σε μεγαλύτερο βαθμό φθοράς των ελαστικών. Η ροπή των υβριδικών μονάδων ισχύος νέας γενιάς εντείνει αυτό το φαινόμενο. 

Η πίστα όπου θα διεξαχθεί ο πρώτο αγώνας της σεζόν

Η επιτάχυνση και το φρενάρισμα είναι κρίσιμοι παράγοντες για μια καλή απόδοση στη Μελβούρνη όπου τα διαμήκη φορτία στα ελαστικά είναι μεγαλύτερα από τα πλευρικά. Η συνδυαστικά βελτιωμένη πρόσφυση των ελαστικών P Zero, φέτος, αποτελεί ένα σημαντικό θετικό βήμα σ’ αυτό τον τομέα. Το πίσω αριστερά ελαστικό καταπονείται περισσότερο στη Μελβούρνη καθώς υπάρχουν 10 δεξιές στροφές και έξι αριστερές. Η άσφαλτος είναι πολύ ομαλή, αυτό συντελεί στην αύξηση της διάρκειας ζωής των ελαστικών καθώς οι ομάδες χρησιμοποιούν υψηλό αεροδυναμικό φορτίο. Υπάρχουν πολλές αργές στροφές όπου παίζει σημαντικό ρόλο η μηχανική πρόσφυση που προσφέρουν τα ελαστικά.  Μια καλή εν δυνάμει ευέλικτη στρατηγική και η ικανότητα να προσέχεις τα ελαστικά είναι αποδοτικοί παράγοντας στην Αυστραλία όπου συχνά έχουμε απρόβλεπτο καιρό αλλά και την εμφάνιση αυτοκινήτου ασφαλείας. Από τους οδηγούς που θα εκκινήσουν ο Jenson Button είναι ο πολυνίκης στην Αυστραλία με τρεις νίκες. Η McLaren έχει τις περισσότερες νίκες στην Αυστραλία (11) αλλά ειδικά στη Μελβούρνη έχει όσες και η Ferrari (6). 

Όπως πάντα τα ελαστικά θα έχουν πρωταγωνιστικό ρόλο

Η στρατηγική του νικητή πέρυσι

Ο Nico Rosberg κέρδισε τον αγώνα για τη Mercedes εκκινώντας από την 3η θέση (σ.σ: οι κατατακτήριες δοκιμές έγιναν υπό βροχή). Ο Rosberg ακολούθησε μια στρατηγική μαλακής/μαλακής/μέσης γόμας την ίδια ακριβώς με όλους όσοι τερμάτισαν στις εννιά πρώτες θέσεις. Μετά από μια εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας στην αρχή ο Rosberg έκανε το πρώτο του pit stop στο 12ο γύρο και το δεύτερο στον 38ο γύρο. Ο αγώνας διαρκεί 58 γύρους. 

Πληθώρα πληροφοριών…
Του Σωτήρη Βουτσελά

Share on Google Plus

About Queer Shadow

Αλλόκοτη Σκιά
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου